De eerste dag bij Volunteers Vietnam - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Alfons Poppelaars - WaarBenJij.nu De eerste dag bij Volunteers Vietnam - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Alfons Poppelaars - WaarBenJij.nu

De eerste dag bij Volunteers Vietnam

Door: Alfons

Blijf op de hoogte en volg Alfons

14 April 2014 | Vietnam, Da Nang

Op zaterdag ben ik voor een maand vrijwilligerswerk vertrokken naar Vietnam. Na een prima reis (met toevallige upgrade) kwam ik op zondagmorgen aan in Danang, waar mr. Viet mij opwachtte. Behoorlijk moe van de reis kreeg ik even tijd om me op te frissen, maar snel daarna moest ik mee om te gaan lunchen en om kennis te maken met 2 ouddocenten van mr. Viet. Het plan was om enkele dagen per week mee te werken aan het programma "conversion with foreigners". Daar ga ik dus a.s. woensdag mee beginnen.
Na een goede nacht slapen heb ik kennis gemaakt met de overige vrijwilligers en hebben we vandaag - maandag - onze driedaagse introductiecursus gehad. The proof of the pudding is immers in the eating. Dus meteen aan het " werk" met eten geven aan de kleintjes, spelen en tanden poetsen. Ik geef toe: dat was voor mij weer lang geleden, maar het geeft nog steeds veel voldoening. Kortom een geslaagde dag en voorlopig genoeg voor een eerste update.

  • 14 April 2014 - 17:36

    Ine Poppelaars:

    Hoi Alfons, wat leuk...je eerste bericht! Je hebt de vuurdoop gehad en het is je meteen goed bevallen zo te lezen.
    Ja, die kleintjes eten geven is al een poosje geleden maar jou kennende gaat je dat goed af. Veel succes woensdag als je begint met het onderwijs en hartstikke fijn dat we zo nu en dan wat van je horen/zien! Groetjes Ine.

  • 16 April 2014 - 14:48

    Casper Stam:

    Ha die Alfons, leuk om je belevenissen te kunnen volgen. Woensdag eerste les AO/IC voor de kinderen in Vietnam, begrijp ik :-). Hele fijne tijd toegewenst. Groetjes Casper.

  • 16 April 2014 - 18:51

    Paula Rooymans:

    "Een goed begin is het halve werk". Ik geloof graag dat het weer even wennen is. Ben benieuwd naar je verhalen wat er allemaal op je pad komt groet Paula

  • 16 April 2014 - 20:02

    Ton Poppelaars:

    Hé Alfons. Fijn dat je een goede vliegreis hebt gehad en wat zijn we benieuwd naar de komende reisverslagen. Hier alles rustig en gaan we rustig toe naar de Paasdagen. Succes met the kids. Groetjes, Ton.

  • 17 April 2014 - 07:43

    Anne En Gerrit:

    Alfons, hartelijk dank. We hopen nog veel van je te lezen. Groet Anne en Gerrit

  • 17 April 2014 - 22:26

    Rob En Lydia:

    Ha Alfons! Dank voor de eerste info. Het moet vreemd zijn? Met hoeveel volunteers zijn jullie? Nationaliteiten? Hoe zijn jullie gehuisvest? Groet Lydia

  • 18 April 2014 - 22:13

    Diana:

    Heey Alfons

    Ben zeer benieuwd hoe het je bevalt daar heel veel succes xx diana hans

  • 22 April 2014 - 11:17

    Miranda Poppelaars:

    Hoi Alfons, leuk dat wij je zo een beetje kunnen volgen! Gisteren ook eieren verstopt daar, of kennen ze daar geen Pasen? Tot het volgende nieuwsbericht! Groetjes van ons allemaal uit Son

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alfons

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 6519

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 06 Juni 2014

mijn eerste ervaringen in Vietnam

Landen bezocht: